I♥El núvol

En alguna altra ocasió ja he parlat del famós núvol i dels avantatges que suposa poder treballar desde qualsevol ordinador que tingui conexió a internet amb els teus propis arxius, les teves fotos, la teva agenda…

Avui parlaré de dues noves aplicacions que ens permeten donar un salt de qualtiat important.



Spotify

Es tracta d’una aplicació que ens permet escoltar qualsevol cançó de la seva quasi-infinita biblioteca musical en el moment que volem i com volem. És a dir, si tens una carpeta plena de música al teu disc dur ja pots esborrar-la, instalar Spotify i començar a gaudir de la música que vulguis.

I és de franc? Doncs si, però amb algunes cunyes publicitàries de tant en tant. I si no vols interrupcions pots pagar per un compte Premium i no et molestaran més.

Es rumoreja que ben aviat es podrà fins i tot descarregar música a un preu més econòmic que iTunes (0,50€ per cançó), la qual cosa estarà bé, però insisteixo…per què vols emplenar el teu disc dur innecessàriament si pots escoltar les cançons quan vols?



DropBox

He de reconèixer que quan l’Albert m’ho va recomanar no hi vaig donar la importància que finalment ha tingut aquesta altra eina.

Havia sentit a parlar i fins i tot havia utilitzat algun servei d’emmagatzematge remot (un tros de disc dur que està a internet) però la usabilitat m’havia decebut gairebé sempre.

DropBox és exactament això, un espai de 2Gb a internet on hi podem desar informació (arxius, fotos, correus…). La gràcia en aquest cas és que per a nosaltres és totalment transparent. Instalem l’aplicació i el sistema ens demana quina carpeta del nostre disc dur voldrem tenir també penjada a la xarxa. A partir d’aquí el funcionament és tan senzill com desar un arxiu en aquella carpeta del nostre ordinador (igual que ho faríem en qualsevol altra) amb la particularitat que allò que desem en la carpeta escollida estarà també penjat al nostre espai privat a internet per si ho hem de menester des d’algun altra ordinador o dispositiu.

També podrem compartir algunes carpetes dins d’aquest espai virtual amb les persones que vulguem (molt útil quan estàs treballant en grup) o bé posar arxius o fotos en una carpeta pública i permetre’n l’accés a qui nosaltres decidim. S’ha acabat doncs això d’haver de crear un compte FTP pujar arxius, donar la contrassenya a l’altra persona, que s’ho descarregui, esborrar….

Amb Dropbox tot això és molt més fàcil.

A més a més la interficie de Dropbox per l’iPhone està molt ben trobada i ens permet navegar i visualitzar tots aquells arxius que tinguem a la nostra carpeta remota perfectament des del telèfon.

En resum, que tant Spotify (música) com DropBox (emmagatzematge virtual) són dues grans opcions per ampliar tant l’ús per temes d’oci com per temes professionals de la xarxa.

Aquesta entrada es va publicar en General. Bookmark el permalink. Publicar un comentari o deixar un trackback: URL del Trackback.

2 Comentaris

  1. Daniel G. Blázquez
    Publicat abril 9, 2009 en 12:00 am | Permalink

    ¿Me puedes invitar a Spotify? Me gustaría probarlo ;-)

  2. David
    Publicat abril 10, 2009 en 12:00 am | Permalink

    Invitación enviada. Saludos!

Publicar un comentari

El teu correu mai serà compartit o publicat. Els camps obligatoris estàn marcats *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>